Markedsføring.dk den 14. maj 2018 2018

Big Data skaber forretning

Sadolin & Albæk er en af de store spillere inden for erhvervsmæglerbranchen, og derfor er det også det selskab, som går forrest, når der skal tænkes offensiv forretningsudvikling via Big Data systemer.

– Vi mærker en stigende professionalisering af branchen og en konstant efterspørgsel fra alle stakeholdere på dokumentation til at bakke alle anbefalinger og beslutninger op, siger Kirstine Sand, partner og direktør i Sadolin & Albæk Udlejning.

 

– Det er langt fra nok at stikke en finger i vejret og vejre vinden. Det ved vi, og derfor bliver arbejdet med data og indsigter en yderst vigtig faktor i vores hverdag.

– For os har data-systemet været helt afgørende ift. at skabe forretning. Vores brug af data i hverdagen bidrager til at vinde sager, sparre ressourcer og tid undervejs samt at komme hurtigere i mål.

Det bedste fra to verdener, så får man både what og why

Ligesom Sadolin & Albæk, ligger de fleste virksomheder inde med uendeligt mange muligheder for at indsamle brugbar data. Især de digitale data bliver benyttet i fortsat højere grad og giver en form for ro og evidens for beslutningstagning i hverdagen. 

Men ifølge Martin Lund, CEO i It’s A Fact,fortæller de digitale målinger kun én del af historien. De er gode til at vise ”hvad” der sker. Men der, hvor de kommer til kort, er at sige noget om ”hvorfor” det sker. 

– Markedet ændrer sig hurtigt, og forbrugerens holdning endnu hurtigere. For at kunne forstå de her ændringer og være på forkant, må vi måle på præference, overvejelse og holdning, og altså hvorfor forbrugeren agerer, som han/hun gør. 

– Parametre som ikke vil vise sig af de digitale data. Sadolin & Albæk er derfor et klasseeksempel på, hvordan virksomheder kan knytte klassisk markedsanalyse med teknologi og nye muligheder for indsamling af digital (big) data og få allermest udbytte af deres analyser. 

 

– Men paradoksalt nok ser vi lige nu en tendens til, at der graves render mellem de to verdener, og at man skal ”vælge side”, fremfor at bruge det bedste fra begge, slutter Martin Lund.

Læs på markedsføring.dk

contact

CEO

Martin Lund Pedersen

TEL: +45 60 13 01 93

martin@itsafact.dk

It's A Fact - Kronprinsessegade 26 - CVR 38657615

TEL: +45 60 13 01 93