Markedsføring.dk den 21. februar 2020
Ungt bureau i hastig vækst: Vi har ramt en nerve i markedet
Markedsanalysebureauet It’s a Fact, der blev etableret i 2016, kom ud af 2019 med markant vækst på toplinjen og sorte tal på bundlinjen.
Bureauet, der kan skrive virksomheder som Pandora, B&O og Red Barnet på kundelisten, voksede kraftigt fra 2018 til 2019, hvilket fremgår af bureauets netop offentliggjorte årsregnskab.
Heraf fremgår det også, at bureauet leverede et bruttoresultat på 2,4 millioner kroner og et overskud før skat på 883.000 kroner i 2019.
– Det er ikke let at være en ny spiller blandt store etablerede. Vi har ingen investorer eller et bagland eller brand, vi kan læne os op ad. Vi har knoklet, lyder det fra Martin Lund, CEO i It’s A Fact, i en pressemeddelelse.
Heri slår han også fast, at bureauet – der især har slået sig op på tech-analyser – har “ramt en nerve i markedet”.
Faktisk har bureauet mest succes med at få kunder til at købe ind i kombination af klassisk analysehåndværk og tech. Og det giver god mening, da man ifølge It’s A Fact ”ikke skal glemme de gamle dyder”.
– Den klassiske metode inden for kvantitativ dataanalyse holder stadig. Det håndværk, der ligger bag enhver analyse og en grundlæggende respekt og forståelse for social science og forretningsudvikling, forbliver vores grundsten, siger Martin Lund, der i 2020 vil fokusere på at skabe ro og struktur i det unge bureau.
– Og så må det være vores årsbedrift at vise, at det ikke bare har været et heldigt år, men at Old Science, New ways grundlæggende er sund forretning, siger Martin Lund.