IT'S A
FACT
It's A Fact is a Copenhagen-based global research consultancy. We are seasoned business consultants with expertise in quantitative methodology, market analysis, research design and tech.
We thrive in numbers and easily recognize patterns, this enable us to provide the statistical and mathematical foundation for any strategic or organizational decision.
Our mission is to bring our clients facts and new knowledge, that is reliable, precise and applicable in their strategic work.
OLD SCIENCE
NEW WAYS
Our work balances respect for classic methodology and exploitation of new tech. We work to explore how time-tested social science methods, when paired with AI and modern technology, can generate reliable, precise, and more applicable knowledge;
Old science in new ways.

PRESS & EVENTS
TALK 08.09 2025
kl. 08.00-10.30
Bredgade 19E, stuen
FUTURE OF MARKET RESEARCH: BALANCING EXCITEMENT AND USEFULLNESS
Teknologien har ændret måden, vi tilgår data på, og udfordrer i samme omgang troværdigheden. Subjektivitet, tvivlsomme kilder og en overbevisende og selvsikker attitude fra AI’erne udfordrer vidensindsamling i virksomheder. Samtidigt konsoliderer og baserer virksomheder mere end nogensinde før, beslutninger på baggrund af data. Men hvad er konsekvensen af et fejlagtigt eller forsimplet datagrundlag? Hvad skal vi passe på med, og hvad kan vi bruge, når vi bruger den nyeste teknologi og AI til at skabe viden?
Kom til morgenbrief med Analysebureauet It’s A Fact, få inspiration til at bruge AI til indsamling af viden og vær’ med i diskussionen om fordele og faldgruber ved brug af ny teknologi i markedsanalyse.
Tilmeld dig ved at skrive til jeanne@itsafact.dk eller via Dansk Markedsførings website: https://markedsforing.dk/kurser/case-croissant-fremtidens-markedsanalyse/
Dansk Markedsføring
Hvad er forskellen på AI, Machine- og Deep learning?
AI. Artificial intelligence. Robotter og maskiner som modsat NI – Normal Intelligence- er artifical, altså kunstig. Og kan reagere næsten som var det menneskelig intelligens på de ”ordrer” eller algoritmer, de er programmeret til. AI nævnes ofte i forbindelse med machine learning og deep learning. Men hvad er forskellen? Den bedste måde at differentiere de tre begreber på, er at se dem som én samlet enhed.
Machinelearning fortæller hvad. Du vil også vide hvorfor
Machine learning bruges ofte til at forudsige adfærd eller begivenheder ved at genkende mønstre fra historiske data, og begrebets uendelige muligheder forgyldes i øjeblikket. Mens der tales meget omkring machine learning, tales der mindre om det egentlige formål.
Dansk Markedsføring
Big Data skaber forretning
Træerne vokser ikke ind i himlen. Derfor bruger Sadolin & Albæk Big Data. "Vi mærker en stigende professionalisering af branchen og en konstant efterspørgsel fra alle stakeholdere på dokumentation til at bakke alle anbefalinger og beslutninger op," siger Kirstine Sand partner og direktør i Sadolin & Albæk Udlejning.
Dansk Markedsføring
Ungt bureau i hastig vækst: Vi har ramt en nerve i markedet
Markedsanalysebureauet It’s a Fact, der blev etableret i 2016, kom ud af 2019 med markant vækst på toplinjen og sorte tal på bundlinjen.
Bureauet, der kan skrive virksomheder som Pandora, B&O og Red Barnet på kundelisten, voksede kraftigt fra 2018 til 2019, hvilket fremgår af bureauets netop offentliggjorte årsregnskab.